close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך תדעו כי נפגעתם מטיפול רפואי?

מערכת שורשיז אב, תשעח29/07/2018

רשלנות רפואית מוגדרת לפי החוק כמצב אשר בו נגרם נזק פיזי או נפשי למטופל בעקבות טיפול לוקה בחסר ורשלני של צוות רפואי

תגיות:
רשלנות רפואית לצערנו הוא מושג שרבים נתקלים בו כאשר רשלנות רפואית מוגדרת לפי החוק כמצב אשר בו נגרם נזק פיזי או נפשי למטופל בעקבות טיפול לוקה בחסר ורשלני של צוות רפואי, בין אם מדובר ברופא, אחיות, צוותי מד"א טכנאים ואף מטפלים ברפואה המשלימה.

כיום אנו שומעים על לא מעט מקרים בהם אנשים, ילדים ואפילו בעלי חיים ניזוקו עקב טיפול רפואי רשלני, כאשר כדי לנסות למזער את הנזקים ולהתאושש מהנזק שנגרם בעקבות הטיפול - מגישים רבים מהקורבנות של הטיפול הלקוי תביעות נגד המטפלים או המוסד אשר היה אחראי לגרימת הנזק.

כמה דוגמאות למקרי רשלנות רפואית
כיום כבר ישנם מספיק והותר מקרי רשלנות שהובילו לנזקים חמורים, ביניהם:

רשלנות בהריון - רבות הנשים אשר מתלוננות על רשלנות בהריון ובלידה. אי הפנייה לבדיקות, העדר טיפול והנחיות, לידה מכשירנית שנכשלה, התעלמות מטענות יולדת ועוד, כולם הובילו לרשלנות ולנזקים קשים באם וביילוד.

רשלנות בטיפולי שיניים - נושא אחר וכאוב הוא רשלנות שמתרחשת בעת טיפולי שיניים בין אם מדובר בהרדמה אשר השתבשה והובילה לנזקים או למוות, לבין אם מדובר בנזקים שנגרמו למטופלים בעת הטיפול.

רשלנות בניתוח - גם בניתוחים לא חסרים מקרים רשלנות שיכולים לקרות בזמן מתן ההרדמה, הם יכולים להתרחש בניתוח כושל או אפילו בשכחה של גוף זר בגופו של המנותח במהלך הניתוח. רשלנות כזאת עלולה לגרום לזיהומים, מחלות, ניתוח שאינו מתאים ואפילו מוות.

רשלנות ברפואה האלטרנטיבית - בימים בהם הרפואה האלטרנטיבית מחלחלת יותר לתודעה, רבים פונים לקבלת טיפול טבעי. עם זאת חשוב לדעת כי לא כל המטפלים הינם מיומנים: מה שעלול להוביל לרשלנות כמו למשל טיפול לא נכון בזמן ההיריון, מתן מרקחות טבעיות אך שמעוררות אלרגיה קשה, טיפול שמסב נזק גופני ועוד.

אז איך יודעים כי באמת נפגעתם מרשלנות רפואית?
על מנת להבין יותר אודות המקרה שלכם -חשוב בראשית לפנות לעורך דין המתמחה בתחום, להציג בפניו את המקרה ולהבין האם מדובר באמת במקרה של רשלנות רפואית. לאחר מכן יש לקבל מהמוסד או הגורם המטפל את כלל המסמכים הרפואיים שלכם ולאסוף עדויות שיסייעו לאמת את עמדתכם. בכך תוכלו להתחיל לבנות תיק מול הגורמים או המוסדות המטפלים ובאמצעות עורך דין טוב, לקבל את הפיצוי המתאים ביותר לנזק שנגרם לכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה